tisdag 15 juli 2014

GÖS!

Körde ett göspass i går.
Växlande väder hela dagen med skurar och solsken.
Vid åtta tiden var jag ut och bestämde mig för att köra.
Båten i sjön strax före nio då kom ytterligare en regnskur.
När jag höll på med sjätte spöt, hugger det.
En gädda, för dagen helt ointressant...
Alla grejer ute och barken låg som en spegel.
Var vid 23:45 som första göshugget kom.
Mitt i en 180 graders sväng, paravanlinan låg på vattenytan.
Ett rullskrik!

En riktigt stadig fisk, med sina 84 cm pressades vågen till 6540g!
Smått fantastiskt med Gösta över 6,5kg!
Tog en Nils master 15 cm, färg 189

Vänder om båten efter att fisken är återutsatt och jag fått ut spön igen.
Hinner ställa position på båten och färden går söderut.
Rullskrik!
En härlig fajt.

En redig Gösta även denna med 77 cm pressades vågen till 5090g.
Tog en Nils master 18 cm färg 70

Fick en gädda till under natten.
Började plocka ihop vid två tiden, skulle ju allafall upp strax efter sex då jobb väntade!
Men denna tur var riktigt skoj med två fina fiskar som båda fick simma vidare för att växa till sig :)

På't i jän!

Inga kommentarer: