måndag 28 juli 2014

Åska & regn!

Eftermiddagens och kvällens oväder höjde pulsen för det planerade fisket.
Kan ju vara positivt med förändring efter senaste veckornas värmebölja!
Planen var att vara ute med grejerna i sjön vid 21.
20:30 var jag ut för att kolla läget, hade varit tyst med åskan en längre stund.
Han knappt utanför dörren förens det blixtra till och dundret dröjde inte länge det heller.
Flydde regnet och tog mig in i stugvärmen.
Ny plan, ger det till 22 är det inte lugnt då får jag ställa in.
21:45 beslutar jag att köra 
Kopplar på båten och beger mig till rampen.
Regnade fortfarande men när första pulkan åkte i vattnet var regnet över.
Allt ute strax innan 22:30.
Nu var det riktigt härligt, himlens molntäcke hade öppnat upp sig och en sydlig vind på ca 2 m/s  skapade förhoppningar om möjlighet till gös!
Kom ut en båt till efter 23 tiden.
Utan fisk kontakt efter tolvslaget rev jag babordssidan och hade gräs på 3 av 5 beten.
Bytte några wobbler och rev även styrbordsidan. Gräs på 3 och en wobbler som gått in i en annan lina var skiten på den sidan! :(
Allt ute och lite bättre känsla!
Fick ett samtal vid 00:40 att den andra båten fått ett dubbelbugg med toppfisk på 6,1kg.
Bjuder på ett hattlyft å gratulerar till fiskarna! ;)
Nöter vidare med siktet inställt på att bryta vid två tiden.
Blev lite längre, började riva 02:30.
Gräs på nästan alla wobbler!!! :(
Sista spöt på babordssidan fick vara kvar bakom båten medans styrbordsidan plockades ihop.
Jag tar sista spöt på den sidan och startar rullen till planerlinan, då är det fisk på spöt bakom båten!
Kvällens räddning!
49 cm 960g
Tog en Nils master 15 cm färg 226.
Nästan minsta gös jag fått genom tiderna men jag blev inte utan! :)
Trött som F-n begav jag mig hemåt för några få timmars sömn...
På't i jän!

Inga kommentarer: